6 укр.мова


Завдання для 6-В класу на час карантину
Добрий день!
Сьогодні ми пишемо контрольну роботу.
Робота тестова, 24 питання.
Час виконання - 30 хвилин.
Бажаю успіху!
Виконайте тест за посиланням     https://naurok.com.ua/test/join або 
  join.naurok.ua  (рубрика "Домашня робота", код доступу- 7479325тема   Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр. Українська мова. 6 клас

18.05-22.05.2020 р.
1. Готуємось до контрольної роботи.
Повторити теми: "Іменник", "Прикметник", "Числівник", "Займенник".
2. 21.05. 0 11.00. пишемо контрольну роботу за ІІ семестр.
О 11.00. будуть доступні 24 тести за посиланням; час на виконання - 25 хв.; 1 спроба.

на період 12.05-15.05.2020 р.
1. Опрацюйте §61
2. Перегляньте відео


3. Виконайте впр.524, 525
4. Виконайте 2 тестових завдання на платформі vs-9.com
(1спроба, час виконання обмежений)
Увага! На наступному тижні, 21.05.2020р. о 11.00., пишемо контрольну роботу за ІІ семестр



на період 04.05-08.05.2020 р.
1. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі на тему: "Що я роблю для здійснення своєї мрії ". 
(Роботу виконуємо в зошиті, обсяг роботи 1-1.5 сторінки).
2. Перегляньте та виконайте вправи з відео.





3. Опрацюйте параграф 60.
4. Зареєструйтесь на платформі vs-9.com та виконайте завдання 
(перейдіть за посиланням; зареєструйтесь та, якщо вас немає в списку класу, додайте себе; пароль 6-В; у вас буде лише 1 спроба; відповіді не надсилайте, я їх бачу; завдання вже активне).


Завдання   на період 27.04-30.04.2020 р.

(відповіді надіслати до 30.04.2020 р.!)

1.  УВАГА!!!
28.04 0 11.00 пишемо контрольну роботу з теми "Числівник".
Завдання будуть розміщені на блозі з 11.00. до 11.45.
Відповіді надіслати до 12.00. Про проблеми зі зв`язком повідомляйте завчасно. Індивідуальні консультації 27.04. з 13.00 до 14 00 - телефонуйте!!! 

Добрий ранок!
Рада зустрічі з вами. Сподіваюсь, маєте гарний сонячний настрій. Тож до роботи.  
Робота тестова  розрахована на 40 хв.  
Фото робіт надсилайте на електронну пошту до 11.55. 
Роботи прислані пізніше НЕ перевірятиму.

О 11.55 з`являться відповіді, зможете себе перевірити.
                                     
2.Перегляньте відео
3. Опрацюйте параграфи 58, 59.
4.Виконайте завдання та вправи для самоконтролю
1. Випишіть займенники. Визначте, якими частинами речення вони виступають у реченні.
Шануй і поважай матір і батька. Вони дали тобі життя. Ти будеш дорослою людиною, але для матері і батька до останнього їхнього подиху залишишся дитям. Своєю працею і піклуванням вони несуть радість у твою колиску. Не забувай, що батьки також мають право на радість. Шануй і поважай бабусю й дідуся... дорожи честю сім'ї, оберігай її, як святиню. Де б ти не був, ніколи не забувай про свою рідну домівку. Завжди пам'ятай про неї (В. Сухомлинський).
2. Поставте замість питань особові займенники в потрібному відмінку й поясніть наявність або відсутність у них звука н.
Зразок: Розмовляти (з ким?) — зі мною, з тобою, з ними, з вами.
Підготувати (для кого?), задоволений (ким?), підійти (до кого?), зустріти (кого?), розповісти (кому?).

3. Спишіть і підкресліть питальні займенники однією лінією, а відносні — двома.
1. Ой, який хороший день, в небі чисто-чисто. Скільки музики й пісень розлилось над містом! (М. Познанська) 2. Добре жить тому, чия душа і дума добро навчилися любить (Т. Шевченко). 3. Хто людей питає, той і розум має (Народна творчість). 4. Чия ця дівчинка дзвінкоголоса? (П. Тичина) 5. Книга й школа — що є глибше, як з наукою дружить? (П. Тичина) 6. І я згадав своє село. Кого я там покинув? (Т. Шевченко) 7. Хто ця жінка, чим вона стривожена, звідки вона і чому не знає шляху до повітового міста? (А Шиян)

4. Випишіть займенники, визначте їх розряд.
Усі ми знаємо слово порт. Та не кожний скаже, звідки воно. Адже porta по-латині — «ношу», портмоне (гаманець) — «нести монети», портфель — «нести аркуші» (паперу). Походження слова порт пов'язують із давньоримським звичаєм. При заснуванні міста римляни оточували його стіною. Але перед тим, як вимурувати її, місце оборювали плугом. Там, де мала бути міська брама, не орали, а несли плуга на руках. Отже, porta буквально означає «місце, де плуга несли на руках». Звідси значення porta — «двері». Тепер нам стає ясно, чому служник, який стоїть біля дверей готелю, називається портьє і звідки походить слово портьєра (завіса, що затуляє двері) (Є. Чак). 

V тиждень



1.     Мовна казка про частини мови.

Зібралися якось зранку частини мови за столом. Сіли вони снідати, а Числівника забули розбудити. Всі поспішали, бо запізнювались до школи на уроки. І раптом із спальні зявися заспаний Числівник:
- Чому ви мене не розбудили. Я теж поспішаю до школи на урок.
    - Подумаєш, він поспішає, - скептично засміявся Іменник . – Без тебе діти на уроці прекрасно обійдуться.
  -  Я теж так думаю, - підтримав його Прикметник.
  -  Для чого ти учням? – засміялося Дієслово?
  -  Як для чого? – обурився Числівник.
  -  Коли не буде мене, то діти не знатимуть о котрій годині йти до школи. Вони не знатимуть, котрий сьогодні день тижня, котрий день місяця, котрий рік. І, найголовніше, вони не знатимуть, скільки грошей треба просити в матері, щоб купити собі морозиво чи шоколадку. Ось так, - промовив Числівник.
      І всі частини мови похнюплено замовкли. А Іменник крадькома глипнув на свій годинник, чи бува не зникли з циферблата цифри.
  -  Слава Богу, всі цифри на місці, -  полегшено вимовив Іменник. І всі частини мови схопили свої портфелі і помчали до школи, щоб розказати учням, яке почесне місце у царстві частин мови займає їхній брат Числівник.
Довідка (Цифербла́т (нім. Zifferblatt, від Ziffer — цифра + Blatt — лист, аркуш) — панель годинника з цифрами, пластина з розміщеними по колу діленнями, що позначають годинихвилини або інші одиниці вимірювання, і з проставленими під ними цифрами (використовується у годинниках та інших вимірювальних приладах, наприклад, в секундомірахіндикаторах годинникового типу чи курвіметрах).
У сонячному годиннику, залежно від типу і розташування площини, на яку відкидається тінь стрижня, розрізняються екваторіальні, горизонтальні і вертикальні)

2.    Записати  речення, поставивши числівники в дужках в потрібній формі.
Два (третій) не чекають. (Десятий) дорогою обходити. Одна нога тут, а (другий) там. Обливатися (сьомий) потом. Грати (перший) скрипку.

3.     Перепишіть, числа передаючи словами. Укажіть числівники за будовою.
 25 квітня 2018 року всіх охочих запрошують на святкування традиційного Ужгородського фестивалю «Сакура-Фест 2018». Це свято в Ужгороді триватиме 3 дні. Традиційне висадження сакур відбудеться 26 квітня. А 27 квітня організатори пропонують пішохідну екскурсію старовинним центром Ужгорода. 
4. Уважно перегляньте відео

5. Оголосіть час (письмово)
І   
ІІ  
ІІІ  
13. 10
14. 15
15. 25
16. 40
19. 50
20. 45


6. Відредагуйте речення
Столова в нашій школі починає працювати з девяти годин. Без п’ятнадцяти десять можна уже купити вкусну булочку. А піца продається на протязі всього дня. Закривається столова в чотири години.
У нашій школі є басейн. У ньому постоянно займаються учні. Навчитися плавати можна після двох годин дня. А записуватися потрібно тільки у вісім годин рана. 

7. ТЕСТОРІУМ

Числівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Варіант 1,2


ІV тиждень

Виконані завдання надсилайте на електронну пошту 09.04 до 18.00
1. Написати твір-опис природи в художньому стилі за картиною українського пейзажиста А.Куїнджі "Рання весна" (об`єм роботи 1,5 сторінки; роботу писати на подвійному листку)
Рання весна – Архип Куїнджі

Презентація до уроку української мови у 6 класі
2. Перегляньте відео 

Відмінювання числівників дробових, неозначено кількісних та порядкових



   І-3. §56-57  вивчити правила; виконати пропоновані тести (питання не переписуєте);

 Тести1.    Числівник – цесамостійначастинамови, яка вказує на :
А) дію або стан;
Б) ознаку предмета;
В) предмет чи особу;
Г) число, кількість предметів, їх порядок при лічбі.
2.Числівники за значеннямподіляються на :
А) прості й складні;
Б) збірні й дробові;
В) кількісні  й порядкові;
Г) кількісні й складені.
3. Числівники за будовоюподіляються на:
А) прості  й дробові;
Б) складні й кількісні;
В) прості, складні й складені;
Г) складні й складені.
4. Порядковічислівникизмінюютьсяза:
А) родами і числами;
Б) родами, числами і відмінками;
В) відмінками;
Г) родами і відмінками.
5. У якому рядку всічислівники – кількісні?
А) перший, другий,чотири, третій;
Б) десятеро, сьомий, двадцять, вісім;
В) одна п’ята, десять, троє, сорок;
Г) двохсотий, триста один, дев’ятий, чотириста.
6. У якому рядку всічислівники  за будовоюскладні?
А) тридцять, одинадцять, вісім, сорок два;
Б) двадцять, сто три, п’ятсот, сімсот один ;
В) сімдесят чотири, триста, дванадцять, дев’ять;
Г)п’ятдесят, п’ятсот, сімдесятий, дев’ятнадцять.
7. Вкажіть речення, в якому вжито числівник.
А) Четвірка друзів вирушила в мандри.
Б) У цьомумісті я живу п’ятнадцятий рік.
В) Юрко отримав за контрольну роботу шістку.
Г) На майжеголихгілкахвисіло з десяток останніх яблук.
8. Вкажіть ряд числівників, у кожному з якихпишеться–ь-:
А) тр..ох, десят..ма, п’ят..ом;
Б) дев’ятнадцят.., чотир..мастами, шістдесят..;
В) вісім..сот, п’ятнадцят..ма, дев’ят..мастами;
Г) п’ят.., вос..мому,вісім..
9. У якому рядку всічислівники -  збірні?
А) двісті, троє, шістдесят;
Б) четверо, сорок, двівосьмих;
В) п’ятеро, троє, десятеро;
Г) п'ятнадцять, сім других, сьомий.
10. У якому рядку всі  слова  -  числівники?
А) п’ять, семеро, сто сорок один;
Б) троє,вдвоє, потроїти;
В) одна третя, восьмисотий, двоповерховий;
Г) двадцятий, тридцять 
п’ять, по-перше.

4.   Вправи 477,  478 виконати (ст.205-206);
5. Складіть і запишіть розповідь про свою родину, використовуючи числівники. 4 числівники провідміняйте, визначте їх рід, число, відмінок.


ІІІ тиждень
Виконані завдання надсилайте на електронну пошту 02.04 до 18.00
Перегляньте відео

Опрацюйте параграфи 55, 56



Виконайте вправи 468, 469(2), 472, 475




ТЕСТОРІУМ

Прикметник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Варіант 1

ІІ тиждень
Виконані завдання надсилайте на електронну пошту до 26.03 
Опрацювати параграф 54, 55; 
виконати впр.451, 455, 459, 466
Перегляньте відео

Виконати тести за посиланням    https://naurok.com.ua/test/homework/287983  або   join.naurok.ua  (рубрика "Домашня робота", код доступу- 460488, тема "Морфологія. Числівник (кількісні і порядкові )".

 Тиждень 1

Укр.мова
Переглянути відеоуроки, виконати тестові завдання з теми   «Прикметник».

Сделано на Padlet



       Тестові завдання з теми "Прикметник"

1. До якісних належать усі прикметники варіанта
А сучасний, чесний, громоподібний
Б дідівський, лункий, приязний
В гостинний, кольоровий, умілий
Г давній, серйозний, нагальний
Д злісний, тижневий, терміновий
2. До відносних належать усі прикметники варіанта
А докладний, музейний, сіруватий
Б систематичний, окремий, веселий
В колективний, заочний, біологічний
Г триколірний, прохолодний, річковий
Д молочний, комп’ютерний, голий
3. До присвійних належать обидва прикметники в словосполученнях
А батькова аптека, чоловічий костюм
Б лікарева порада, ліричний герой
В сусідове авто, собачий нашийник
Г соколине пір’я, вороже ставлення
Д перелітні птахи, чоловікові слова
4. Літеру е треба писати на місці пропуску в слові
А алюміні..вий
Б ключ..вий
В реч..вий
Г оранж..вий
Д дощ..вий
5. Літеру є треба писати на місці пропуску в слові
А насінн..вий
Б матч..вий
В помаранч..вий
Г борщ..вий
Д ясен..вий
6. Літеру е треба писати на місці пропуску в слові
А сил..вий
Б кисн..евий
В нафт..вий
Г двошар..вий
Д сторож..вий
7. Літеру є треба писати на місці пропуску в слові
А га..вий
Б січн..вий
В левко..вий
Г мігрен..вий
Д пол..вий
8. Літеру о треба писати на місці пропуску в слові
А алич..вий
Б ситц..вий
В чутт..вий
Г кварц..вий
Д полудн..вий
9. Літеру о треба писати на місці пропуску в слові
А циліндр..вий
Б замш..вий
В місяц..вий
Г туш..вий
Д нікел..вий
10. За допомогою суфікса -ов- утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А куля, ґрунт
Б плащ, груша
В пісок, вишня
Г сіль, галузь
Д вісь, мигдаль
11. За допомогою суфікса -ов- утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А полин, спориш
Б парча, тайга
В велюр, плече
Г береза, овоч
Д черешня, ніж
12. За допомогою суфікса -ев- (-єв-) утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А кальцій, двір
Б водень, текст
В сосна, свинець
Г корінь, тунець
Д папір, магній
13. За допомогою суфікса -ев- (-єв-) утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А айстра, промінь
Б корал, тиждень
В соя, адреналін
Г корінець, банан
Д фарш, чебрець
14. Помилку в написанні прикметникового суфікса допущено в рядку
А звуковий, слоновий, надплановий
Б дворовий, причиновий, перловий
В грошовий, коричневий, шанцевий
Г фенхелевий, вільховий, рубіновий
Д калієвий, персиковий, шагреновий
15. Помилку в написанні прикметникового суфікса допущено в рядку
А тестовий, ялицевий, щупальцевий
Б больовий, нафталіновий, паровий
В шпильовий, круговий, аґрусовий
Г помаранчевий, рожевий, нулевий
Д мохеровий, суттєвий, нордовий
16. За допомогою суфікса -ичн- утворюються відносні прикметники від усіх іменників рядка
А математика, проза, вулиця
Б фізика, ботаніка, риторика
В класика, лінгвістика, ідилія
Г діагностика, історія, герой
Д дипломат, період метафора
17. Літеру и на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А політ..чний, гігієн..чний, фонет..чний
Б біометр..чний, біохім..чний, крит..чний
В алерг..чний, акуст..чний, пласт..чний
Г алегор..чний, генет..чний, юрид..чний
Д олігарх..чний, псих..чний, клімат..чний
18. Літеру и на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А цин..чний, драмат..чний, синтакс..чний
Б романт..чний, цикл..чний, афорист..чний
В діалог..чний, пневмат..чний, істор..чний
Г морфолог..чний, гран..чний, блискав..чний
Д електр..чний, полун..чний, вампір..чний
19. Літеру і на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А лакон..чний, астроном..чний, геометр..чний
Б монарх..чний, гідравл..чний, піктограф..чний
В косм..чний. троп..чний, фольклорист..чний,
Г енергет..чний, академ..чний, океан..чний
Д песиміст..чний, зоолог..чний, публ..чний
20. Літеру і на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А патолог..чний, оптиміст..чний, техн..чний
Б лог..чний, анекдот..чний, невролог..чний
В ідеолог..чний, метод..чний, археограф..чний
Г синергет..чний, анатом..чний. стратег..чний
Д топограф..чний, хронолог..чний, сцен..чний
21. Помилку в написанні прикметника допущено в рядку
А кобзарева пісня
Б школярева думка
В Ігорова діяльність
Г директорова порада
Д інженерова ідея
22. Помилку в написанні прикметника допущено в рядку
А Оліна презентація
Б матусина казка
В Маріїна подорож
Г батьків подарунок
Д сестриччина допомога
23. Помилку в написанні прикметника допущено в рядку
А Олексіїв конспект
Б Юрієва квартира
В Андрійове вітання
Г Іллин комп’ютер
Д Гнатові збірники
24. Помилку в написанні прикметника допущено у варіанті
А Оксанин виступ
Б цареві загадки
В соколиний зір
Г лисичкіна хитрість
Д бабусина колискова
25. Помилку в написанні прикметника допущено у варіанті
А ахіллесова п’ята
Б дамокловий меч
В сізіфова праця
Г прокрустове ложе
Д авгієві стайні
26. Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А низький, пресильний, дорогий
Б визначний, лисий, удалий
В кароокий, молодий, красивий
Г смачний, тонкий, ефективний
Д бадьорий, гнідий, хворий
27. Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А дзвінкий, білий, суворий
Б русявий, бідний, чесний
В затемний, глибокий, молодий
Г товстий, білосніжний, гладкий
Д живий, рідний, дружний
28. Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А малиновий, чесний, цікавий
Б гучний, злий, приємний
В ультракороткий, дешевий, вагомий
Г солоденький, ретельний, щирий
Д здоровенний, доречний, вразливий
29. Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А огидний, прозорий, крижаний
Б симпатичний, переконливий, дужий
В зеленуватий, милий, вигідний
Г холодний, залізний, рідний
Д український, жвавий, голосний
30. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А вужчий, більш тепліший, триваліший
Б ласкавіший, порожніший, активніший
В менш яскравий, скромніший, презліший
Г самий короткий, смачніший, легший
Д рідніший, багатший, більш сміливий
31. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А легший, якнайпотрібніший, найбільш серйозний
Б менш цінний, самий свіжий, найбільш розкішний
В більш рішучіший, найкоротший, щонайдовший
Г архіважливий, наймиліший, найменш освічений
Д вразливіший, теплолюбніший, найщасливіший
32. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А щонайкращий, більш грамотний, самий вагомий
Б ліпший, найбільш упевнений, молодший за всіх
В знесиленіший, найбільш суворий, відважніший
Г найменш білявий, найтовстіший, менш свіжий
Д якнайтепліший, щонайвужчнй, пречесніший
33. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметник!в у рядку
А довжелезніший, найбільш привітний, модніший
Б найменш вологий, самий чудовий, більш лагідний
В найсамотніший, найгостріший, прудкіший за всіх
Г дуже цікавий, менш оригінальний, найніжніший
Д найяскравіший, більш зручний, дорожчий над усе
34. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А зеленуватіший, найрідший, найбільш дотепний
Б найбільш весняний, найменш дзвінкий, молодший
В найбіліший, щонайтоніший, найбільш кмітливий
Г тривожніший, легший від усіх, найбільш хворий
Д малиновіший, найнадійніший, якнайближчий
35. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А більш глухий, найтемніший, найбільш вишуканий
Б найвеличнішнй, найкривіший, щонайгрізніший
В менш чистіший, менш стриманий, більш чуйний
Г щонайгірший, найбільш сором’язливий, найстарший
Д найбільш готовий, предобріший, якнайцікавіший
36. Чи МОЖНА замінити варіантом у дужках прикметник у словосполученні
А у дрімучому (дрімучім) лісі
Б головному (головнім) доповідачеві
В на березовому (березовім) стовбурі
Г на рожевому (рожевім) тлі
Д на кам’яному (кам’янім) парапеті

Тестові завдання з теми "Іменник"
1. Усі слова є іменниками в рядку
А виконання, виконавець, виконавши
Б книгарня, книжник, книгозбірня
В соловей, соловенятко, солов’їний
Г завідувач, завідувачка, завідувати
Д зеленаво,зеленка, зелень
2. Чоловічий рід мають усі іменники варіанта
А морок, какаду, маестро, ООН
Б Баку, продаж, столяр, денді
В Борнео, собака, аташе, Сибір
Г суддя, перекладач, путь, гімн
Д хлоп’ятко, козак, інститут, іній
3. Чоловічий рід мають усі іменники варіанта
А ступінь, балет, аташе, вісь
Б запис, галузь, нежить, гіпс
В збір, торнадо, шинель, стен
Г важіль, грань, дріб, ідальго
Д ячмінь, тюль, колібрі, висип
4. Чоловічий рід мають усі іменники варіанта
А плач, кахель, накип, перекис
Б корч, емаль, аерозоль, толь
В клавіш, шагрень, портьє, зал
Г рояль, розсип, продаж, путь
Д кір, пропис, прогрес, суміш
5. Жіночий рід мають усі іменники варіанти
А діагональ, північ, авеню, плов
Б живопис, мадам, жовч, челядь
В кефаль, гуаш, роль, нехворощ
Г тунель, скрижаль, бязь, ваніль
Д папороть, манжет, мігрень, туш
6. Жіночий рід мають усі іменники варіанта
А бандероль, бутель, цеце, УПА
Б ГЕС, коала, фланель, заполоч
В НЛО, повінь, лазур, боржомі
Г спіраль, латинь, СБУ, кольрабі
Д провесінь, ЕОМ, деталь, плащ
7. Жіночий рід мають усі іменники варіанта
А педаль, стаття, лебідь, подорож
Б ЧАЕС, мадам, розкіш, жовч
В продаж, поезія, жирафа, міль
Г купіль, ООН, дриль, радість
Д мита, лоша, ртуть, Прип’ять
8. Середній рід мають усі іменники варіанта
А кашне, метро, колібрі, манго
Б кохання, листя, шосе, Черкаси
В ЄС, завдання, збіжжя, пенсне
Г кафе, шимпанзе, каное, відео
Д Тбілісі, бароко, купе, таксі
9. Середній рід мають усі іменники варіанта
А турне, ягня, весілля, Дніпро
Б дівча, збіжжя, бароко, меню
В немовля, плем’я, рілля, філе
Г теля, куля, мартіні, авокадо
Д пальто, канапе, віче, салямі
10. Спільний рід мають усі іменники варіанта
А нероба, забіяка, юрист, бідолаха
Б незграба, суддя, тренер, сирота
В ледащо, лівша, рева, листоноша
Г староста, професор, зануда, базіка
Д ябеди, замазура, вельможа, роззява
11. До одного роду належать усі іменники в рядку
А Делі, Чернівці, Мехіко
Б Стамбул, Сочі, Чикаго
В Сена, Дністер, Міссурі
Г Нікарагуа, Китай, Чилі
Д Токіо, Сухумі, Онтаріо
12. До одного роду належать усі іменники в рядку
А Хоккайдо, Париж, Калахарі
Б Прип’ять, Умань, Ай-Петрі
В Керч, Сибір, Кіліманджаро
Г Сурамі, Балі, Севастополь
Д Вашингтон, Огайо, Кутаісі
13. До одного роду належать усі іменники в рядку
А важіль, синтез, Прут, Алжир
Б веремія, сузір’я, стать, сутінь
В комашня, цуценя, харчо, рагу
Г лівша, роззява, забудько, тріо
Д коралі, цунамі, граблі, гроші
14. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно
Б довгий тунель, важка путь, перспективний інженер
В багатолюдне Сочі, малий соня, старовинний піаніно
Г непосидючий хлоп’я, молода леді, лікувальне алое
Д убога сирота, повноводе Конго, кольорове драже
15. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А старовинний Осло, духмяне какао, яскраве кімоно
Б львівська пані, надокучлива цеце, смачне кольрабі
В вітальний туш, рожевий фламінго, малий нікчема
Г яскрава гуаш, цікаве інтерв’ю, прозора шампунь
Д заквітчана Умань, вчена ступінь, другий степінь
16. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А сонячне Баку, красивий какаду, сильний нежить
Б смачне івасі, швидке таксі, гостинна Перу
В оригінальне меню, біла тюль, маленьке шимпанзе
Г цікаве турне, просторе авеню, справедливе журі
Д далека Сибір, свіжа салямі, талановитий маестро
17. Граматична помилка є в рядку
А постійиий головний біль
Б безпечний засіб від нежиті
В зробити щеплення від кору
Г полоскання морською сіллю
Д скористатися маззю від мозолів
18. Лише в однині вживаються всі іменники рядка
А вазон, прикрість, зелень
Б Крим, молоко, залізо
В Дністер, козацтво, ім’я
Г людство, сум, мальва
Д радість, золото, вітер
19. Лише форму однини мають обидва іменники рядка
А комашня, чапля
Б молодь, нація
В журба, сумнів
Г кисень, кабінет
Д сметана, вапно
20. Лише форму однини мають обидва іменники рядка
А вуглець, родовище
Б щирість, прибуток
В селянство, шляхта
Г срібло, пектораль
Д артилерія, лейтенант
21. Лише в множині вживаються всі іменники рядка
А Карпати, проблеми, вечорниці
Б входини, народи, Альпи
В дріжджі, заручини, обличчя
Г перемовини, двері, ножиці
Д уста, м’ясниці, перешкоди
22. Лише форму множини мають обидва іменники рядка
А дебати, кеглі
Б надра, бенкети
В іменини, землі
Г ворота, радощі
Д штани, суперечки
23. Лише форму множини мають обидва іменники рядка
А оглядини, дерева
Б хрестини, дрова
В сутінки, вечори
Г фінанси, кредити
Д терези, виделки
24. До першої відміни належать усі іменники варіанта
А ясла, кума, площа, межа
Б староста, хлоп’я, вулиця, кузня
В сестра, воєвода, суддя, верба
Г кенгуреня, душа, дорога, ріка
Д жага, Лука, чебуречна, миля
25. До другої відміни належать усі іменники варіанта
А поріг,брокер, день, тюль
Б вікно, пальто, метро, мило
В барліг, брат, курінь, путь
Г хмарище, кіно, колесо, дерево
Д буття, зайченя, волосся, щастя
26. До третьої відміни належать усі іменники варіанта
А вість, якість, куліш
Б постать, мати, стать
В тінь, нежить, гармонь
Г повінь, осінь, Сибір
Д печать, лінь, стиль
27. До четвертої відміни належать усі іменники варіанта
А плем’я, полум’я, ім’я
Б сім’я, дитина, курчатко
В маля, дівча, ластовенятко
Г козеня, курча, слоненя
Д тім’я, ведмежа, криця
28. До жодної з відмін не належать усі іменники варіанта
А устаткування, жалюзі, алібі
Б Чернівці, леді, штани
В дощі, Черкаси, маестро
Г міськрада, метро, рандеву
Д вечорниці, АТС, дно
29. Прочитайте фрагмент поезії.
З того часу в Україні жито зеленіє;
Не чуть плачу, ні гармати, тільки вітер віє,
Нагинає верби в гаї, а тирсу на полі.
Укажіть, скільки в цьому фрагменті іменників твердої групи.
А 4
Б 5
В 7
Г 8
Д 10
30. Прочитайте фрагмент поезії.
На розпутті кобзар сидить
Та на кобзі грає:
Кругом хлопці та дівчата —
Як мак процвітає.
Укажіть, скільки в цьому фрагменті іменників м’якої групи.
А 2
Б З
В 4
Г 5
Д6
31. Прочитайте фрагмент поезії.
Садок вишневий кало хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
А матері вечерять ждуть.
Укажіть, скільки в цьому фрагменті іменників мішаної групи.
А 1
Б 2
ВЗ
Г 4
Д 5
32. З’ясуйте, яким членом речення виступає виділений іменник.
Сине липневе небо тисячами зірок озирає безмежний степ.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г означення
Д обставина
33. З’ясуйте, яким членом речення виступає виділений іменник.
Над берегами Вічної ріки летить у світ зорею Неповторність.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г означення
Д обставина
34. З’ясуйте, яким членом речення виступає виділений іменник.
Людина приходить у цей світ для любові і добра.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г означення
Д обставина
35. Помилку допущено в слові
А кручою
Б шахтарем
В вишнею
Г мрякою
Д мрією
36. Закінчення -ою у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку
А ваза, речовина, кислота
Б тиша, свобода, глибина
В калина, малеча, посада
Г мелодія, береза, справа
Д спальня, Європа, буква
37. Закінчення -ою у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку
А їдальня, повага, легенда
Б Ольга, родина, волоцюга
В геологія, дитина, дорога
Г держава, груша, розлука
Д мережа, горошина, карта
38. Закінчення -ом у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку
А кулінар, снігур, кобзар
Б касир, ковзаняр, актор
В ювіляр, комар, столяр
Г календар, жир, муляр
Д цар, снігур, директор
39. Закінчення -ом у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку
А хрущ, президент, гектар
Б документ, сховище, звір
В лицар, інститут, рушник
Г автобус, параграф, вальс
Д різьбяр, барвінок, погляд
40. Закінчення -ом у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку
А журнал, трамвай, папірус
Б циркуль, чарівник, цукат
В хвастун, парашут, хокеїст
Г звичай, оптиміст, футбол
Д слабодух, параліч, граф
41. Літеру е (є) треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А поезі..ю, видовищ..м, козацтв..м
Б топол..ю, віял..ю, відвідувач..м
В кобз..ю, учител..м, товариш..м
Г віконц..м, спроб..ю, сторож..м
Д прізвищ..м, корова..м, ледар..м
42. Літеру е (є) треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А лікар..м, вітрищ..м, кварц..м
Б корен..м, прохач..м, явищ..м
В матері..ю, дач..ю, чемпіон..м
Г їж..ю, літопис..м, вельмож..ю
Д дол..ю, поверхн..ю, відмов..ю
43. Літеру е (є) треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А озимин..ю, майстерн..ю, іде..ю
Б крамниц..ю, перелаз..м, танц..м
В палац..м, полуниц..ю, олівц..м
Г воротар..м, аркуш..м, синиц..ю
Д хоке..м, мистецтв..м, олен..м
44. Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А супутник, пасажир, коледж
Б Кривий Ріг, язик, Ташкент
В портфель, гопак, кілометр
Г Крим, Конотоп, Марсель
Д усміх, агроном, сантиметр
45. Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А хлопець, свинець, Роман
Б роман, трактор, вівторок
В Буг, коридор, присудок
Г Дністер, квітень, вітер
Д долар, гектар, діаметр
46. Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А кравець, буревій, рядок
Б кисень, Київ, предмет
В вечір, січень, портрет
Г жаль, іменник, струмок
Д жир, хліб, електровоз
47. Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка одними мають усі іменники в рядку
А голос, понеділок, вовк
Б король, атом, будинок
В танець, стрілець, палець
Г Кавказ, патріот, мудрець
Д Лондон, Збруч, Мороз
48. Закінчення  у формі родового відмінка однини мають обидва іменники рядка
А талант (хист), талант (грошова одиниця)
Б знак (марка), знак (значок)
В рахунок (документ), рахунок (дія)
Г дзвін (предмет), дзвін (звук)
Д детектив (агент), детектив (твір)
49. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А сюжет, хокей, ставок
Б вогонь, завод, конфлікт
В хор, бальзам, мільйон
Г барвінок, дощ, гараж
Д тиждень, рік, палац
50. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А сектор, дим, Харцизьк
Б туман, дворик, іспит
В місяць, інститут, гіпс
Г звіробій, іній, квадрат
Д абзац, секрет, картон
51. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А смуток, меч, перець
Б лимон, полин, очерет
В оркестр, борщ, спосіб
Г ясень, Дунай, сироп
Д склад, дуб, синтаксис
52. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А бур’ян, талант, гопак
Б асфальт, теніс, посуд
В бетон, шум, кухоль
Г диван, вірус, любисток
Д Інтернет, слід, млин
53, Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А Париж, Донбас, жанр
В ремонт, вокзал, лоб
В аналіз, очерет, Донець
Г сад. гопак, родовід
Д вальс, Кавказ, завод
54. Закінчення  у формі родового відмінка однини мають обидва іменники рядка
А ріг (матеріал), ріг (будинку)
Б томат (рослина), томат (сік)
В пояс (талія), пояс (зона)
Г алмаз (інструмент), алмаз (речовина)
Д папір (документ), папір (матеріал)
55. Правильно вжито відмінкове закінчення обох іменників варіанта
А тривалого терміну, іншомовного терміну
Б побудувати з каменя, не лишити жодного каменя
В розрахункового рахунку, рахунка матчу
Г мер міста Ванкуверу, територія острова Ванкуверу
Д королівського балу, урахування середнього бала
56. У місцевому відмінку вжито слово, підкреслене в реченні
А Я для тебе горів, український народе!
Б Може, вийшла русалонька матері шукати.
В Десь на дні мого серця заплела дивну казку любов.
Г Ще з юних літ мені відкрилась правда.
Д Серце прагне буять на просторі.
57. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А Іване
Б Іванко
В Степане
Г Руслано
Д Саве
58. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А Настю
Б Миколо
В Дмитре
Г Ольго
Д Галинко
59. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А брате
Б пане
В козаче
Г сине
Д капітане
60. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А пане полковнику
Б добродію Романе
В пані вчителька
Г панове пасажири
Д гості й родино
61. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А сизокрилий голубе
Б всемогутній Богу
В рідний батеньку
Г сивочолий дідусю
Д любий земляче
62. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А Оксано Миколаївно
Б пане Президенте
В колего Ковальчук
Г сестро Іринко
Д Юріє Петровичу
63. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А лікарю, подруго
Б матусю, сину
В місяцю, Олеже
Г Києве, Сергію
Д душо, земле
64. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А Олю, Наталко
Б Маріє, Назаре
В Миколе, Петре
Г Андрію, Саво
Д Павле, Насте
65. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А долю, бабусю
Б слухачу, стороже
В мріє, круче
Г кобзарю, мово
Д товаришу, батьку
66. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А козаче, читаче
Б пісне, фантазіє
В доню, сестрице
Г сину, соколе
Д Людвігу, Джеку
67. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А краю, шевче
Б чумаче, женче
В Полтаво, Львове
Г ювіляре, друже
Д кобзаре, отче
68. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А лицарю, радосте
Б повелителю, вітре
В добродіє, зіронько
Г секретарю, любове
Д пісне, директоре
69. НЕПРАВИЛЬНО вжито відмінкове закінчення іменника в рядку
А керуватися домовленостями
Б кількадесят гривнів
В відомими іменами
Г запитати в менеджера
Д немає в продажу
70. Граматичну помилку допущено в рядку
А свідомість громадян
Б стиглих помідорів
В хтось із солдатів
Г двадцять кілограм
Д аніхто з городян
71. Граматичну помилку допущено в рядку
А загін партизан
Б мальовничих сіл
Б четверо грузинів
Г яскравих сузір’їв
Д стійкість болгар
72. Граматичну помилку допущено в рядку
А сік з мандаринів
Б відомих галичан
Б люблячих татів
Г кримських татар
Д дехто з боярів
73. Закінчення -ей у родовому відмінку множини мають усі іменники рядка
А подорож, стаття, гість
Б галерея, відомість, тінь
Б путь, вогонь, відповідь
Г око, доповідь, легеня
Д готель, заметіль, ніч
74. Закінчення -ей у родовому відмінку множини мають усі іменники рядка
А поле, миттєвість, печаль
Б біль, магістраль, постіль
Б продаж, скрижаль, річ
Г гроші, діагональ, вісь
Д суддя, сповідь, суміш
75. Граматично правильне продовження речення «Ректорат університету щиро вітає з перемогою в олімпіаді…»
А Степана Бондар
Б Василя Пономаренко
В Оксану Князевич
Г Світлану Дрімлюга
Д Максима Горболіс
76. Граматично правильний початок листа в рядку
А Високоповажний пане Зиновіє!
Б Дорогий мій синку Олег!
В Шановна пані Станіславо!
Г Люба сестричко Валерію!
Д Вельмишановний добродію Андріє!
77. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку
А Анатоліївна
Б Євгенівна
В Спиридонівна
Г Аркадієвна
Д Григорівна
78. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку
А Якович
Б Ігоревич
В Максимович
Г Пилипович
Д Валерійович
79. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку
А Олексіївна, Лукович
Б Віталіївна, Павлович
В Львівна, Григорович
Г Адамівна, Аркадійович
Д Хомівна, Андрієвич
80. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку
А Романівна, Лукич
Б Савівна, Вячеславович
В Олексіївна, Олегович
Г Іллінічна, Тарасович
Д Василівна, Свиридович
81. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку
А Юр’ївна, Остапович
Б Валеріївна, Савович
В Миколівна, Назарович
Г Ярославівна, Кузьмич
Д Іванівна, Антонович
82. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку
Сделано на Padlet
А Федорівна, Зиновійович
Б Дмитрівна, Григорійович
В Ільківна, Валер’янович
Г Миколаївна, Богданович
Д Геннадїївна, Семенович
83. Помилку допущено в рядку
А подарувати Заставецькій Ірині Олегівні
Б побачити Завербного Миколу Луковича
В створити для Пашук Ярослави Іллівни
Г заступитися за Запорожця Івана Савича
Д танцювати з Мусах Марком Гнатовичем
84. НЕМАЄ помилки в рядку
А познайомитися з Клименко Аллою Юріївною
В отримати від Карпенко Святослава Хомовича
В зупинити Дмитрука Мирослава Валерієвича
Г повернути Поповій Валентині Зінов’ївні
Д позичити в Кравець Володимира Яковича
85. НЕМАЄ помилки в рядку
А спілкуватися з Бучаком Остапом Ігоровичом
Б звернутися до Василенко Йосипа Богдановича
В відвідати Петриняк Любославу Андрієвну
Г гостювати в Чижа Володимира Карповича
Д допомогти Васюті Оксані Станіславівній

Немає коментарів :

Дописати коментар