9 клас українська мова

                 Завдання для 9 класів на час карантину
на період 18.05-22.05.2020 р
1. Виконати завдання на платформі VS-9.com.
2. Редагуємо тексти (записуємо в робочий зошит).

Граматичні помилки
1.  Виправте   допущені  помилки.
  

  1.Уроки   починаються  в  школі  у  дев'ять  годин. 2. Після десяти  годин  наступає  третій  урок. 3. У  скільки  годин  вечора  ти  лягаєш  спати. 4. У  п’ять  годин вечора  надворі  ще  видно. 5. Більша  половина  учнів  не  підготувалася  до  уроку. 6. На  підсумкову  атестацію  приїхали  двоє  професорів.

2. Розставте  правильно  слова  у  пропонованих  реченнях. Чи  залежить  від  цього  їх  зміст?
1. Столяр  зробив  стіл  із  дуба  з  чотирма  ніжками. 2. Остап  Вишня  у  своїх  гуморесках  висміяв  добре  зло. 3. Прошу  поставити  у  дворі   дитячого  садка  водяну  колонку  для  дітей  фабричного  типу. 4. Він  уміє  прощати  особисті  образи, бо  йому  чужі  дрібні  егоїстичні   почуття.

3. Виправте  помилки  при  вживанні  однорідних  членів.
1. Додатковий  матеріал  я  не  тільки  брав  з  літератури , але  й  газет  і  журналів. 2. Життя  кріпаків  змальовано  у  творах  багатьох  письменників-класиків: Шевченко, П.Мирний, Франко, Коцюбинський. 3. Влітку  ми  не  тільки  побували у  Львові, але  й  Нагуєвичах. 4. У  творі  я  хотів  розповісти  про  наших  славних  предків  і  чого  вчать  їхні  подвиги. 5. Навесні можна  почути  в  лісі. як  лопаються  бруньки  і  радісний  спів  пташок.

 на період 12.05-15.05.2020 р.
1. Виконати завдання на платформі VS-9.com
"Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях"
( 1 спроба, час обмежений)
УВАГА! У середу 13.05. о 13.00 пишемо контрольну роботу за ІІ семестр.
 Завдання будуть розміщені на блозі.


(04.05-08.05)

виконати до 08.05 2020

1. Виконайте тест за посиланням    https://naurok.com.ua/test/homework/288161   або   join.naurok.ua  (рубрика "Домашня робота", код доступу 168453, тема "Складне речення з різними видами зв’язку"
2.Складне речення з різними видами зв’язку https://vseosvita.ua/test/start/rsn644
КОД  rsn644

Завдання   на період 27.04-30.04.2020 р.


(відповіді надіслати до 30.04.2020 р.!)

Увага!!! 
30 квітня о 10.00 пишемо КОНТРОЛЬНИЙ диктант за ІІ семестр.

Добрий ранок

Гарного вам настрою. Розпочинаємо роботу.
1. Підготуйте листочки.
2. Вгорі підпишіть прізвище та ім`я.
  Тридцяте квітня
    Контрольний диктант 
Барвінок

З розумінням поставтесь до проблем з інтернетом!!!
Диктант триватиме 16 хвилин.
Написані тексти присилаємо на електронну пошту. (протягом 5 хвилин)
Бажаю вам успіхів!


Оцінка впливатиме на семестрову.

!!!На наступному тижні (четвер 11.00) пишемо тематичну, а через тиждень семестрову контрольні.
!!!Хто не надіслав твору-роздуму про рок-музику, чекаю, бо це контрольна!!!


-Про проблеми зі зв`язком повідомляйте завчасно. -Індивідуальні консультації 28.04. з 13.00 до 15 00 - телефонуйте!!! 

1. Опрацюйте параграф 35.

2. Перегляньте відео
3. Уважно перечитайте конспект

Теорія:

Речення в тексті поєднуються послідовним (ланцюговим), паралельним або комбінованим способами.

Послідовний (ланцюговий) зв'язок – найчастіше вживаний: кожне наступне речення пов’язується якимось елементом з попереднім; «нове» стає в наступному реченні «даним».
Особливість цього виду зв'язку – повтор ключового слова, заміна його синонімом, синонімічним зворотом, займенником, прислівником; повтор члена речення, спільнокореневі слова.
Приклад:
(1) Бджолина отрута на різних людей і тварин діє по-різному. (2) Найчутливішими до неї (отрути) є коні. (3) Іноді кінь (коні) гине від ужалень десятка бджіл. (4) Для більшості людей отрута цих комах (бджіл) нешкідлива. (5) Вона (отрута) викликає лише біль та незначний набряк, який швидко проходить.
[1] — (2) — (3) — (4) — (5)
Засобами міжфразового зв'язку тут є:
1. Займенники.
Речення (1) — (2):
(1) Бджолина отрута на різних людей і тварин діє по-різному. — (2) Найчутливішими до неї є коні.
Речення (4) — (5):
(4) Для більшості людей отрута цих комах нешкідлива. — (5) Вона викликає лише біль та незначний набряк, який швидко проходить.
2. Повтор слова.
Речення (2) — (3):
(2) Найчутливішими до неї є коні. — (3) Іноді кінь гине від ужалень десятка бджіл.
3.Синонім.
Речення (3) — (4):
(3) Іноді кінь гине від ужалень десятка бджіл. — (4) Для більшості людей отрута цих комах нешкідлива.

Паралельнийзв'язок — «дане» залишається одним і тим самим; кожне наступне речення відносно самостійне. При такому виді зв'язку всі речення доповнюють, уточнюють смисл першого, вони часто однотипні за будовою. 
Засобами міжфразового зв'язку виступатимуть однакові дієслівні форми, однаковий порядок слів.
Паралельний зв'язок часто використовують у поезії, у творах-описах.
Приклад:
(1) «Як батько ставиться до своїх дітей, так і діти ставляться до своїх батьків», — стверджує народна мудрість. (2) Батьки зобов’язані виховувати, утримувати неповнолітніх дітей. (3) Дорослі діти мають опікуватися батьками, якщо ті хворі, не можуть доглянути себе. (4) Це є одним із найперших морально-етичних обов’язків в українській громаді, підвалини якого закладаються в процесі сімейно-побутового виховання.
[1]  — (2)
      — (3)
      — (4)
1 речення містить основне повідомлення.
2, 3, 4 речення розширюють це повідомлення.
Між 2, 3, 4 реченнями зв'язок паралельний, вони одночасно характеризують перше  речення, розкривають його зміст.
Така будова тексту надає мовленню урочистості, піднесеності.
4. Виконайте практичні завдання

1.Прочитайте текст і виконайте тестові завдання.
 Український народ здавна вирізняється неймовірною гостинністю, доброзичливістю та душевною щедрістю. Вона не мала нічого спільного зі звичаями східних народів, де гостинність обмежувалася стінами дому. 
Коли в Україні святкували 150 років з дня народження Тараса Шевченка, у шевченківських селах вийшли зі своїх домів усі жителі, і кожен намагався почастувати, чим міг, гостей цього великого свята. А одна старенька, не маючи нічого у своїй господі, набрала з криниці чистої холодної води, вийшла за ворота з відерцем води із старовинним мідним кухликом і припрошувала всіх: 
— Випийте, люди добрі, водички на здоров’я!
 Запам’яталася ота шевченківська вода як найвищий вияв золотої гостинності народу (З календаря «Народний порадник»). 
1. Засобом міжфразового зв’язку речень першого абзацу є 
 А сполучник Б займенник В вставне слово Г часові форми присудків 
2. Засобом міжфразового зв’язку речень другого абзацу є 
 А сполучник Б займенник В вставне слово Г лексичний повтор 3. У тексті НЕМАЄ мікротеми 
 А святкування Шевченкового ювілею Б гостинність українського народу В символи східних народів Г вода як символ щедрості 
4. У тексті речення поєднано зв’язком А послідовним Б паралельним В змішаним 
5. Стиль тексту — А науковий Б художній В розмовний Г публіцистичний 
2.До поданих тематичних речень (зачину) доберіть речення з розвитком думки, використавши різні засоби міжфразового зв’язку. Запишіть їх. 
Дніпро в межах Києва широкий. [займенник].
 Небувальщину про горіхи мені розповіла мама. [синонім]. Північний вітер зірвався якось несподівано. [часові форми дієслів-присудків]. 
На урок фізкультури я йшов без будь-якого ентузіазму. [вставне слово]. 
Не забувайте людям казати добрі слова. [лексичний повтор].
3.Прочитайте текст і виконайте завдання. 
Баламути 
Три разки жовтуватих від часу намистин, загорнуті в руду панчоху, перейшли мені в спадок від бабусі. У нас, на півдні Вінниччини, таке намисто називали баламутами — перекручене від «перламутр». Бабуся в ньому виходила заміж, а до неї — її мама. Бабуся тримала баламути у великій скрині на самому дні, під горою домотканих скатертин, рушників і сорочок. Діставала дуже рідко, але коли це ставалося, завжди пускалася в спомини. Розповідала, що до неї часто приходили дівчата брати баламути на своє весілля. Тоді особливих статків не було, тому такі позички були звичні. Намисто свідчило про статус його власниці: що більше разків на шиї, то багатшого вона роду. Найдорожчим було червоне із середземноморських натуральних коралів. Одна низка могла коштувати, як добра корова. Найдешевшими були пацьорки — з дрібних скляних або дерев’яних намистин. Баламути були десь посередині між коралями та пацьорками. Бабуся казала, що розділить баламути й дасть по одному разку в сім’ю кожного з трьох синів — дочок у неї не було. А недавно потай віддала все мені. Може, тому, що я найбільше любила слухати про її молодість? (За Т. Тисячною).
 А. Перепишіть текст, поділивши його на абзаци, у робочий зошит. 
Б. Визначте засоби міжфразового зв’язку в одному з абзаців тексту. 
V тиждень
1. Уважно перегляньте відео
 
2. Опрацюйте параграфи 33, 34.
3.Виконайте вправи 410, 411, 416, 421.
4.Виконайте тест за посиланням    https://naurok.com.ua/test/homework/288161   або   join.naurok.ua  (рубрика "Домашня робота", код доступу 687671, тема "Текст і його основні ознаки. Будова тексту"

ІV тиждень
Виконані завдання надсилайте на електронну пошту       09.04 до 18.00 
1. Напишіть твір-роздум на тему "Чи придатна рок-музика для передавання патріотичних настроїв, думок, закликів?"
У творчій роботі використовуйте рядки сучасних українських рокових пісень. Також використовуйте речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв`язку.


Перегляньте відео
Опрацювати параграф 31
Виконайте завдання:
Пошуково-вибіркова робота
► Прочитати речення з відповідною інтонацією. Знайти й випи­сати спочатку складні речення з безсполучниковим і сурядним зв'язком, потім — з безсполучниковим і підрядним зв'язком та сурядним і підрядним зв'язком. Розставити потрібні роз­ділові знаки. Пояснити вживання їх.
1. Пливе у сірі безвісті нудьга пливе безнадія і стиха хлипає сум. 2. Плачуть голі дерева"плачуть солом'яні стріхи вмивається сльозами убога земля і не знає коли осміхнеться. 3. Вітер стукав дверима по покинутих хатах корови блукали по дворах та гризли­ся собаки поміж роями сухого листя. 4. Уже нічого нема на вули­ці все щезло як сон пил поволі сідає на землю а вечірнє повітря все ще тремтить живим акордом завмираючих згуків. 5. Важким холодним сном за хатою спала земля, а високо над нею тріпали­ся зорі наче в небесному акваріумі грали золоті рибки. 6. Виско­чить сонце на мить на блакитну полянку щоб обсушитись гляне на себе в калюжу і знову лізуть на ньоґо важкі розтріпані хмари тв. М. Коцюбинського).
► Дослідити, чим ускладнені частини складних синтаксичних конструкцій.
►  Накреслити схеми складних речень з різними видами зв'язку.


Дослідження-відновлення
► Відновити поетичні уривки, записавши їх так, щоб рядки ри­мувалися. Розставити потрібні розділові знаки. Обґрунтувати вживання їх за допомогою пунктуаційних правил.
1. Щебечуть птиці вітер лине немов дитинства дальні дні і кожна квітка і стебли-на до тебе тягнуться в півсні (В. Сосюра). 2. Червона осінь стеле черлеці на луг і степ на вибалки і гори жовтавий лист як човники в ріці женуть у даль могутні осокори і розгулялись дужі вітерці долаючи невидимі простори (А. Малишко). 3. Димить стерня над синіми Ярами ряхтить над кленами рожева далина і полином надихавшись сповна встає зо­ря вечірня з полина... (М. Вінграновський). 4. Ще тільки поча­лося літо ще в'яжеться садовина а вже пече несамовито і в'яне вже луговина (В. Підпалий). 5. Стоїть хатина посивіла а в ній душа твоя живе як свічечка що догоріла у неба чисте горьове (Л.Горлач).
► Виразно прочитати відновлені поетичні рядки.
► Визначити вид складних синтаксичних конструкцій. Схарак­теризувати засоби зв'язку.

 Пунктуаційний практикум
► Записати текст, розставляючи пропущені розділові знаки. До­слідити синтаксичну організацію висловлювання. Дібрати до нього заголовок.
Я пригадую з яким особливим нетерпінням чекав коли приле­тять лелеки до нашого села. І була якась особлива радість зустрі­чі із цими птахами вони всідалися на старій клуні і закинувши голову до неба розсипалися клекотом. Разом з ними приходила весна земля прокидалася й виповнювалася знову безліччю істот жаби кумкали жайворонки вимірювали піснями височінь неба бджоли стрімко проносилися над головою а джмелі особливо до­вірливо щось проказували до розцвіченої синенької кропивки. Який багатий світ! Спориш зворушливо зеленів дрібнесеньки­ми листочками червонясті язички кінського щавлю ловили те­пле проміння а на оболоні залитій водою походжали на певній відстані один від одного поважно переставляючи ноги лелеки
                                                                                                         (За П. Мовчаном).

► Зробити письмовий синтаксичний розбір останнього ре­чення.


ІІІ тиждень
Виконані завдання надсилайте на електронну пошту       02.04 до 18.00
Перегляньте відео

    Складні речення з різними видами зв'язків


Опрацювати параграф 31
Виконайте впр.381, 383, 386(2).
Зробити синтаксичний розбір речень із вправи 395 (зразок на сторінці 177)
ТЕСТОРІУМ 

Безсполучникове складне речення Варіант 1

ІІ тиждень
Виконані завдання надсилайте на електронну пошту      до 26.03 
Опрацювати параграфи 29, 30; 
виконати впр.363, 367, 368, 374, 377, 378.
Виконати тести за посиланням    https://naurok.com.ua/test/homework/288161 або   join.naurok.ua  (рубрика "Домашня робота", код доступу- 582384, тема "Складне речення з сурядним і підрядним зв'язком"
І тиждень 

Виконані завдання надсилайте на електронну адресу 
 puris_zoya@ukr.net

Бажаю успіхів

Немає коментарів :

Дописати коментар