8 клас українська мова

                 Завдання на час карантину для 8-Д класу
 на період 18.05-22.05.2020 р.
1. 20.05. 0 10.00. пишемо контрольну роботу "Речення з відокремленими членами".
Завдання будуть розміщені на блозі
Написати контрольну в робочому зошиті та переслати фото необхідно до 10.30. Роботи, надіслані після зазначеного часу, перевірятися та зараховуватися не будуть!!! 

2. Редагуємо тексти (записуємо в робочий зошит).

Граматичні помилки
1. Виправте  помилки  при  вживанні  однорідних  членів.
1. Додатковий  матеріал  я  не  тільки  брав  з  літератури , але  й  газет  і  журналів. 2. Життя  кріпаків  змальовано  у  творах  багатьох  письменників-класиків: Шевченко, П.Мирний, Франко, Коцюбинський. 3. Влітку  ми  не  тільки  побували у  Львові, але  й  Нагуєвичах. 4. У  творі  я  хотів  розповісти  про  наших  славних  предків  і  чого  вчать  їхні  подвиги. 5. Навесні можна  почути  в  лісі. як  лопаються  бруньки  і  радісний  спів  пташок.
2. Розкрийте  дужки, вставляючи, де  потрібно, прийменники.

Із  нагоди (ювілей), звернутися  на  (адрес), підприємство (?)виготовленню, секція (?) вивченню, сектор (?)(зв’язки), залежно (?) погоди, у (напрямок) міста, лишилось(?)  спадок, поїхати (?) справа, іти  (вулиця), проходити ( тінь), іти (поле), виключити (?) списки, (?) змозі, (?) походження, комісія  (?) спорту, глибина (Байкал), береги (Дунай), середина (луг), артист (балет), приступи  (кашель), склянка (чай), не  боюся (мороз), командир (батальйон).

   3.  Виправте   допущені  помилки.
  І. По  проханню, по  місцю  роботи, в  склад, по  потребі, з  того  часу, по  досвіду  знаю, по  адресі, по  дорученню, по  цій  причині, сумувати  по  матері, слідкувати  по  підручнику, розкажи  за  брата, що  сказати  за  навчання, при  житті  дідуся, по  закону, прийшов  по  справі, один  день  в  місяць, в  дві  години, із-за  вас  запізнились, В  залежності  від  умов.

на період 12.05-15.05.2020 р.
Готуємось до контрольної роботи 20.05. 0 10.00.
1. Повторюємо теоретичний матеріал §31-37.
2. Виконати тестові завдання стор.122-123; 140-141; 169-171.
3. Виконайте завдання на платформі VS-9.com



 на період 04.05-08.05.2020 р.

1.Опрацюйте §36-37
2.Перегляньте відео



3. Користуючись опорним конспектом  Тренажеру з правопису виконайте практичні завдання (внизу, під конспектом). 
4.Виконайте завдання на платформі VS-9.com



Завдання   на період 27.04-30.04.2020 р.


(відповіді надіслати до 30.04.2020 р.!)

1.  УВАГА!!!
28.04 0 10.00 пишемо контрольну роботу з теми "Відокремлені члени речення".
Завдання будуть розміщені на блозі з 10.00. до 10.45.
Відповіді надіслати до 10.50. Про проблеми зі зв`язком повідомляйте завчасно. Індивідуальні консультації 27.04. з 14.00 до 15. 00 - телефонуйте!!! 

Добрий ранок!
Рада зустрічі з вами. Сподіваюсь, маєте гарний сонячний настрій. Тож до роботи.  
Робота тестова, крім ІІІ рівня,  розрахована на 40 хв.  
Фото робіт надсилайте на електронну пошту до 10.50. 
Роботи прислані пізніше НЕ перевірятиму.
О 10.55 з`являться відповіді, зможете себе перевірити.
 Бажаю успіхів!
Контрольна робота №8
Речення з відокремленими членами



2. Повторити параграфи 31-35
3. Скласти письмовий допис дискусійного характеру на тему "Чи переможе книжку комп`ютер, а бібліотеку - інтернет?"
4. Виконати систему практичних завдань.
Сторінка перша (усно)
Дайте відповіді на питання (усно)
1.     Що називаємо відокремленими членами речення? Чому?
2.     Які члени речення відокремлюються?
3.     Обґрунтуйте випадки відокремлення додатків, означень, обставин, прикладок.
4.     Що таке уточнювальні члени речення?
5.     Проілюструйте прикладами наведені правила.

Сторінка друга (тільки вказати   відокремлений член речення)
Прочитали вступ. Розглянули зміст і першу сторінку, що змусила вас замислитися над тим, чи все ви пам’ятаєте про відокремлені члени речення. Настав час перегорнути ще одну сторінку. Що ж на ній? Чудові поезії митців рідного слова.
Але, що сталося? Коректор не помітив! Відсутні розділові знаки! Давайте «рятувати» тексти письменників, розставляючи розділові знаки та обґрунтовуючи їх ( у роздаткових матеріалах вилучено розділові знаки (Додаток 2 )).
·        Знайдіть відокремлені члени речення і поясніть чому і як вони відокремлюються.
11.     Мовчить мій цілий світ,
Загорнутий в лихі словесні целофани.
Л. Костенко
22.     І коли б солов'єм я співучим
У твоїх народилась лісах,
То про тебе, велику й могучу,
Я навчила б співать небеса.
М. Ткач
33.     Вона [любов] прийшла, заквітчана і мила,
І руку лагідно до мене простягла.
В. Симоненко
44.      Срібним маревом повиті,
 Біля  сіл стоять тополі.
Леся Українка
55.     Тихі, ніжні зорі
спадали з неба — білі, непрозорі…
Леся Українка
66.     Я кину все. Я вірю в кілометри —
обвітрені, задихані і злі.
Л. Костенко
77.     Ось сонце віри -  чисте і просте,
Ось сонце міри -  з віжками на храпах.
І. Драч
88.      Фантазіє, богине легкокрила,
Ти світ золотистих мрій для нас одкрила
І землю з ним веселкою з’єднала.
Леся Українка
99.     Син Яця-коваля, Іван рудоволосий,
Рибалка і мудрець, поет і каменяр,
Не надививсь на блиск і на повзверхній чар,
На Чайльд-Гарольдів плащ, на Лорелеї коси.
М. Рильський
110.                       Я місця шукаю на Віслі зеленій,
На плитах вокзальних, біля тої стіни,
Де плакав Стефаник скорботності геній,
Пробитий сльозами Галичини.
Д. Павличко
111.                       О рідне слово, хто без тебе я?
Німий жебрак, старцюючий бродяга,
Мертв’як, оброслий плиттям саркофага,
Прах, купа жалюгідного рам'я. 
Д. Павличко
112.                       Не цвітуть на вікнах герані —
Сонний символ спокійних буднів. 
О. Теліга
113.                       Мене там мати повивала
І, повиваючи, співала,
Свою журбу переливала
В свою дитину.
Т. Шевченко
114.                       Поволi  з  вечiрнiх  туманiв  земля,   засинаючи,   п’є.
Т. Осьмачка
115.                       Там, далеко, на Вкраїні,
Сяє сонечко ясне,
Світить людям, та в чужині
Не навідає мене.
П. Грабовський

Сторінка третя
Втомилися читати? У такому випадку є пропозиція: вибрати прямо з тексту відокремлені члени речення.  
1.     Над луками, залитими квітневою повінню, холонув оранжевий вечір, зануривши в мілкі прибережки далеке полум’я хмар. По той бік річки, навпроти сосни, заходило сонце, пославши на воду од берега й до берега шматок червоного полотна. А лопухи, почувши холодок, настовбурчилися, тихо зарипіли, випростовуючись, і теж запахли - низовинням, росою, ніччю. Над урочищем зринув місяць- червоний і глибокий, мов кратер у палаючу безодню. Небо- прозора льодяна скеля, слизька, холодна, зацвяхована зорями, наглухо спаяна морозом.     
    Г. Тютюник                                                                        
2.     Закутаний у вітер, накритий небом і обмотаний піснями,
лежу, мов мудрий лис, під папороті квітом…
Б-І. Антонич
3.     Ніжна блакитна хвиля, чиста й тепла, кидала на берег тонке мереживо
піни.­
М. Коцюбинський
4.     Ізумрудна, блискуча, з перлистою ,ніжною піною ,хвиля котиться, грає , співаючи пісню дзвінку .                                                                                                                                       М.Воронний                                                                                                 
5.     У травах коник, як зелений гном, на скрипку грає.                                                                                       М. Рильський
6.     Помилки друзів, за винятком зради, ми повинні терпіти або виправляти.                                               Г. Сковорода
7.     Тихо-тихо стікає на землю зерно — перестиглі сльози степів.                                                                   М. Стельмах
8.     Весняний вітер нетерпляче зітхає, оббігаючи узлісся та розвіваючи гілля плакучій березі .                                                                                                                                                    Леся Українка
9.      Сніг іде                                                                                                                            І, сяйво розсіваючи бліде,                                                                                               Зволожує афіші і обличчя.
10.                       Незважаючи на ранню пору, то в одному кінці, то в іншому зривалася пісня .
О. Гончар
11.                       Море синє, аж чорне, тільки білою піною б'є об берег.
М. Коцюбинський
Сторінка четверта
Хіба коли -небудь письменники можуть здогадатись: як інтерпретують їх тексти сучасники? Пропоную взяти трохи творчості та побільше знань про відокремлення до наступної сторінки (Додаток 4).
Завдання: до текстів увести відокремлення та уточнення- додатки, означення, обставини.
1.     Ліс, закутаний у м’яку білу габу, стоїть непорушно, …
У. Самчук
2.     Шукайте цензора в собі.
Він там живе,…
Л. Костенко
3.     Оце і є той випадок єдиний ,
Коли найбільша мужність - ...
Л. Костенко
4.     Навшпиньках підійшов вечір,-
Засвітив зорі, прослав  на травах тумани
І, на  …, ліг.
П. Тичина
5.     А я не знаю нічого ніжного, ….

Леся Українка

                                            Тиждень 5
      1.Опрацюйте параграф 34. 

2.Перегляньте відеоурок української мови для 8 класу: "Відокремлені додатки"

3. Виконайте вправи 348, 349, 350, 352.
4. Опрацюйте параграф 35. 

5.Перегляньте відеоурок   "Відокремлена обставина"

6. Виконайте завдання 363, 369.
7. Тесторіум 

Речення з відокремленими членами речення. Варіант 1



                                            Тиждень 4

Виконані завдання надсилайте на електронну пошту   puris_zoya@ukr.net    09.04 до 18.00.

Перегляньте відеоурок української мови для 8 класу: "Відокремлені прикладки"


Опрацюйте параграф 33
Виконайте вправи   336, 342, 344, 345
Тренувальні вправи.
1. Подані речення трансформуйте так, щоб виділені компоненти виступали в ролі відокремленої прикладки. Запишіть змодельовані речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Виділіть відокремлені прикладки.
Зразок. Відомий український композитор і письменник Микола Аркас усе життя був вдячний матері. (В. Жадько) — Микола Аркас — відомий український композитор і письменник — усе життя був вдячний матері.
Нащадок племені фулярів із Сенегалу Айра Олдрідж народився у Нью-Йорку. (М. Шудря) Дочка київського князя Ярослава Мудрого Анна у серпні 1049 року взяла шлюб із французьким королем Генріхом І. (О. Балабко) Студент Київського університету Олександр Тулуб познайомився з улюбленим викладачем філологічного факультету, українським письменником Миколою Івановичем Костомаровим. (3. Тулуб)

2. Поширте речення відокремленими прикладками з довідки.
Україна ... є для нас рідною ласкавою матір’ю. Ім’я Ліни Костенко ... відоме серед шанувальників поетичного слова. Мого товариша ... поважали вчителі та учні.
Довідка: наша Батьківщина, української поетеси, як відмінника навчання.
3.Творче завдання.
Перебудуйте подані речення так, щоб усунути неоднозначність їхнього тлумачення.
 Перед малюнками дітей, які були виставлені в клубі, товпилися батьки. До мене підійшов брат мого товариша, який був капітаном футбольної команди. Обличчя наших футболістів, які були замурзані, з побитими колінами, світилися невимовною радістю. У коридорі я зустрів подругу моєї сестри, яка була палкою вболівальницею футбольної команди.
                                              Тиждень 3

Виконані завдання надсилайте на електронну пошту   puris_zoya@ukr.net    02.04 до 18.00.
Перегляньте відео
Опрацюйте параграф 32
Виконайте вправи 320, 321, 324, 329, 330
Виконати тести за посиланням   https://naurok.com.ua/test/homework/396763 або   join.naurok.ua  (рубрика "Домашня робота", код доступу- 638908, тема "Відокремлене означення"


                                            Тиждень 2
Виконані завдання надсилайте на електронну пошту   puris_zoya@ukr.net    до 26.03 
Опрацювати параграф 31; 
виконати впр.312, 313, 314.




Виконати тести за посиланням   https://naurok.com.ua/test/homework/290603 або   join.naurok.ua  (рубрика "Домашня робота", код доступу- 713047, тема "Відокремлені члени речення. Відокремлені означення"
                                        
                                            І тиждень

                         2. Звертання.Вставні слова
                     Бажаю вам успіху
Робота з текстом
(побудуйте власне міркування на основі аналізу висловлювання). Прочитайте текст. Що ви розумієте під високою мовною культурою?

Перш ніж учитися ораторського мистецтва, мистецтва ведення блискучих дискусій і задушевних бесід, слід опанувати мистецтво ведення звичайних розмов у звичайнісіньких життєвих ситуаціях, у яких нам доводиться щоденно розмовляти самим або вислуховувати інших. Саме тут відточується вміння дібрати найвідповідніше слово, інтонацію, тон, темп мовлення, зорієнтуватися, які жести, яка міміка доречні в тій чи тій обстановці, а яких загалом слід позбутися. Саме тут шліфуються грані того алмаза, який зветься високою мовною культурою і є переважно свідченням справжньої внутрішньої культури людини. (А.Коваль)

                               
           

Немає коментарів :

Дописати коментар